JTS-valmennus (13–18-vuotiaat)

Valmennuksen ryhmät on tarkoitettu 13–18-v. nuorille. Ryhmät muodostetaan pelaajien tasojen ja ikien mukaan, aloittelijoista aktiivisesti useampia kertoja viikossa pelaaviin. Valmennustunneilla pelaaja voi harjoitella tenniksen lajitaitoja valitsemalla 1–3 harjoituskertaa viikossa. Harjoittelu valmennustunneilla tapahtuu 1,5 h harjoituksina ryhmissä, joiden koko on 5–8 pelaajaa.

Ohjeelliset tasoryhmät valmennustunneille:

• ALOITTELIJAT: Ei aiempaa pelikokemusta tai vähäinen pelikokemus (alle 1 v.). Harjoittelussa keskitytään tenniksen perustaitojen opettelemiseen.
  • TAITAJAT: Pelaajalla parin vuoden pelikokemus (2–3 v.) ja peruslajitaitojen hallinta hyvällä tasolla. Harjoittelussa keskitytään lajitaitojen kehittämiseen eteenpäin kilpailemisen mahdollistavalle tasolle.
  • PELURIT: Usean vuoden pelikokemus (yli 3–4 v.) ja lajitaitojen hallinta hyvällä tasolla. Harjoittelua useamman kerran viikossa ja pelaaja osallistuu satunnaisesti myös kansallisen tason kilpailuihin sekä seuran klubitoimintaan. Harjoittelussa keskitytään kilpapelaamisen edellyttämien taitovaatimusten kehittämiseen.