JTS-Hallisarja & harrastustoiminta

Seura on kuullut jäsenten toiveita ja lisännyt harrastuspohjaista kilpailemista ja harjoittelua toimintakalenteriin.

Harrastekilpailuihin ja -tapahtumiin osallistutaan JTS:n varausjärjestelmän Cintoian kautta ilmoittautumalla ja maksamalla kohdasta Aktiviteetit/Tapahtumat

Harrastekilpailut on jaettu tasoluokkiin, jotka ovat

• Aktiivi (E): aktiivisia harrastajia, vastaa virallisten kilpailujen E-luokkaa
  • Harrastekilpa (D): vastaa valmennusten harrastekilparyhmien tasoa
  • Aikuiskilpa (C): aktiivisten kilpailijoiden ryhmä

Kilpailujen lisäksi seuran harrastajia palvelee YökyöPelit tiistaisin klo 22:00–23:30. Mukaan mahtuu kerrallaan 8 pelaajaa. Pelataan dubbelia tai singeliä osallistujamäärän mukaan kahdella kentällä. Tiistaisin ja torstaisin aamuvirkkuja palvelee Tykkivuoro (neljä paikkaa) klo 6–8, ilmoittautuminen ja maksu myös Cintoian kautta.

JTS-Hallisarja

Monipuolisuutta lisätään tuomalla näille tasoille ympärivuotinen Hallisarja (vrt. Kesäliiga) JTS:n jäsenille. Hallisarjan ensimmäiset lohkopelit ovat jo käynnissä Aikuiskilpa (C), Harrastekilpa (D) ja Aktiivi (E) -tasoilla. Seniorilohkoihin ilmoittautuminen yhä auki!

• Ajatuksena on pelata arvottujen alkulohkojen (n. neljä ottelua / pelaaja / 2 kk) jälkeen jatkolohkot.
  • Ilmoittautumiseen tarvitset tunnukset TennisÄssään. Lue ohjeet tarkasti täältä, video-ohje täältä. Pelaajat itse varaavat vuorot tai pelaavat ottelun sovitusti ja ilmoittavat tuloksen omatoimisesti Ässään.
  • Säännöt; aikapeli 8 peliin, ajan päättyessä pelien ollessa tasan, kahdella peräkkäisellä pisteellä voittaa ottelun. Voitosta kolme pistettä, häviöstä yksi, pelaamattomasta nolla. #pelaamiseniloa

Hallisarjan säännöt

• Tunnin aikaottelu: voittajana se, joka voittaa ensin 8 peliä. Tilanteessa 7–7 pelataan tiebreak 7 pisteeseen, tai ajan loppuessa kahden erolla. Tarvittaessa ottelua voidaan lyhentää, voittaja pitää aina selvittää.
  • Pelit etujen kanssa.
  • Pistetilanne selvästi ääneen edellisen pisteen päätyttyä.
  • Puoltenvaihdot parittomilla peleillä, lyhyet juomatauot n. 30 s.
  • Oma kenttäpuoli tuomitaan. Pallo on ulkona vain, kun sen on selvästi nähnyt olleen ulkona. Huuda "Ulkona!" tai "Out!" ja näytä lisäksi etusormella käsimerkki.
  • Muuten käytössä normaalit tennikset säännöt.

Work hard, have fun and make it happen.
- Rafael Nadal

Kysymyksiä?

Harrastekilpailut: Jarkko Soikkeli 040 642 8544 (WhatsApp)

Hallisarja, Yökyöpelit ja Tykkivuoro: Samuli Korpinen, 050 511 5343