Vuoden kolmannet päiväkisat pelattu

10.10.2021

Vuoden toiseksi viimeiset päiväkisat palloiltiin eilen Jyväskylän Tenniskeskuksella.  Päivän aikana otteluita tahkottiin aamusta ihan myöhäisiltaan saakka kolmessa eri luokassa, joissa kussakin oli täydet 12 pelaajan kaaviot.  Suuresta päivittäisestä ottelumäärästä johtuen pelit pelattiin fast four-systeemillä.

Naisten E-luokkaan saatiin jälleen mukana hieno määrä osallistujia. Finaaliin selviytyivät kotikentällä pelannut Kerttu Korpinen [4] ja TVS:n Jasmiina Laitinen. Välierässä turnauksen ykkössijoitetun Pauliina Karvisen (KarTe) selkeästi kukistanut Laitinen jatkoi vahvaa pelivirettään myös finaalissa. Korpinen taisteli parhaansa mukaan, mutta lopulta Laitinen eteni väistämättä voittoon lukemin 4-1, 4-1.

Miesten E-luokan loppuotteluun tiensä raivasivat Harri Laitinen (JTS) ja Aapo Huittinen (KarTe), jotka etenivät molemmat finaaliin ilman erätappiota. Loppuottelussa nähtiin sen sijaan hyvin tasaista vääntöä ja pitkiä palloralleja. Ensimmäinen erä kääntyi Laitisen hyväksi, mutta ensimmäisellä erätauolla Huittinen sai tilanteen nollattua ja toisessa erässä hän esiintyi lähes virheettömästi vieden erän selkein lukemin 4-0. Kolmas erä oli puolestaan tasainen, mutta ratkaisuhetkillä Huittinen oli tarkempi ja pääsi lopulta juhlimaan ottelun ja siten koko kilpailun voittoa lukemin 3-4, 4-0, 6-4.

Naisten ja miesten E-luokkien tavoin myös miesten C-luokan finaalissa nähtiin JTS:n väriä, sillä otteluun selviytyivät Jouni Hirvimäki sekä Juhani Lehtonen (Kauhajoen Tennisseura). Hirvimäellä oli taustalla tiukka välierävääntö Mikael Honkolaa (Järviseudun Tennis) vastaan kun taas Lehtonen pääsi omassa välierässään hieman helpommalla JTS:n Mikko Hännistä vastaan. Finaalissa turnauksen ykkössijoitettu Lehtonen otti kuskin paikan heti alkumetreiltä lähtien ja hän kirjasi ensimmäisen erän nimiinsä 4-1. Toisessa erässä Hirvimäki pääsi paremmin pisteisiin mukaan ja tämä erä olikin jo huomattavasti tasaisempaa vääntöä. Lopulta Lehtonen oli kuitenkin tärkeissä pisteissä varmempi ja hän nappasi toisen erän voiton lukemin 4-3. Näin myös miesten C-luokan voitto lähti vieraspelaajan matkaan, tällä kertaa Kauhajoelle.

Kiitokset kaikille osallistujille ja onnittelut voittajille! Seuraavat kilpailut Jyväskylässä järjestetään 19.-21.11. Tämän kilpailun ilmoittautuminen on nyt auki ja se päättyy 14.11.

ME- finalistit
NE- finalistit