JTS:n 90-vuotisjuhlia vietettiin näyttävästi lauantaina

19.6.2022

Jyväskylän Tennisseura ry juhlisti pyöreitä toimintavuosiaan järjestämällä pelit ja pidot 18.6.

Pelitapahtumassa Killerillä lyötiin pallot liikkeelle aamuyhdeksältä, ja puoliltapäivin siirryttiin sateen alta ulkoa sisälle eli Tenniskeskuksen koko kenttäkapasiteetti oli käytössä. Pelikaaviot tuottivat jokaiselle neljä puolituntista ottelua, ja ilman voitettuja geimejä ei jäänyt yksikään pari.

Illaksi siirryttiin katettujen pöytien ja juhlabuffetin ääreen Albaa (ks. kuvat), jossa seuran puheenjohtaja Ilkka Nyman avasi tilaisuuden maljapuheella.
Juhlapuheen piti Seppo Hämäläinen, itsekin jo ysikymppinen seuran historiikin tuntija. Tukea antoivat seuran sankarit vuosien takaa, Kaj Björk ja Heikki Linnakylä, sekä seuran nykyinen ykköspelaaja Masi Sarpola.

Seuran aiempi puheenjohtaja Jukka-Pekka Nieminen toi tervehdyksen tiliasioita hoitaneelta Raimo Huovilalta, mitä Dave Ahonen säesti muisteloillaan talouspuolen asioista.
Kahvittelun lomassa puheenvuoroja käyttivät myös Hilla Outinen Tennisliiton puolesta sekä Pekka Häyhä Äänekosken ja Viitasaaren Tennisseurojen puolesta. Eija Tolmunen lausui kiitokset seuran osaavalle valmennustiimille, joka on ehkä se merkittävin osa seuraa ylläpitävästä voimasta, Ilkan ja Tuomon päivittäisen työpanoksen ohella.

Juhlassa huomioitiin myös seuran kilpajunnuja. Emma Kuusistolle osoitettiin STL:n naistoimikunnan stipendi. JTS:n stipendit saivat  Oliver Kiljunen kilpailusaavutuksista ja Kerttu Korpinen sinnikkäimpänä harjoittelijana.

Juhlapäivä oli viihtyisä ja tästä on hyvä seuran jatkaa kohti sadan vuoden merkkipaalua.

Kuva 1: Tapahtuman avauspallot ilmassa kentällä 1
Kuva 2: JTS-keittiö eli Eija Ja Tuomo takasi huollon onnistumisen