Vilkas kisaviikonloppu ja JTS-menestystä

16.10.2022

Sarjatenniskausi käyntiin

JTS:n edustusjoukkue pelaa sisäkaudella 2022–2023 kakkosdivaria E-lohkossa. JTS aloitti kautensa sunnuntaina T-61:tä vastaan Vaasassa. Tuloksena oli JTS:n puhdas 4-0 voitto ottelutuloksin:

• Lauri Leskinen - Elmeri Laitila 6-1, 6-2
  • Ville Perkkola - Marko Myllykangas 6-2, 6-1
  • Roope Heino - Anton Orpana 6-2,6-1
  • Perkkola, Heino - Myllykangas, Orpana 7-5,6-1

Seuraavaksi Roopen kipparoima joukkue kohtaa VT 2:n Valkeakoskella, ja kotipelien vuoro on ensi vuoden puolella. Näissä vastaan asettuu STS, J-Ten ja TaTS 7.

Myös naisten edari pelaa kakkosdivarissa, lohkossa E. JTS aloittaa kautensa marraskuussa. Lohkon muut joukkueet ovat NurTS 2, Sata 3, GT 2, V-P ja Aalto.

JTS:n ykkösjuniori Emma Kuusisto pelaa TEHO Sport Tennisliigaa LVS:n joukkueessa. Viikonloppuna oli kaksi ottelua, ensin OVS:n vieraana lauantaina Oulussa ja sitten HLK:ta vastaan kotiottelu sunnuntaina. LVS voitti molemmat ottelut 3-1 Emman urakoidessa neljä matsia. Kolmessa näistä tuli voitto ja kaukana se ei ollut naisten top-10, kesän SM-voittaja Clarissa Blomqvistiakaan vastaan.

• Emma Kuusisto - Heidi Sarkkinen (OVS) 7-6,6-4
  • Emma Kuusisto, Satu Kyyrä - Rinja Kautto, Saskia Soome (OVS) 6-2,6-4
  • Emma Kuusisto - Clarissa Blomqvist (HLK) 4-6, 6-2, 5-10
  • Emma Kuusisto, Satu Kyyrä - Clarissa Blomqvist, Ilona Kanerva (HLK) 7-5, 6-1

Emman kiertue jatkuu välittömästi, kun kalenterissa seuraavana on ITF J5 Nastolassa 18.–23.10.

Miesten nelosdivarissa JTS:n kaksi joukkuetta pelaavat samassa M-lohkossa. Kausi aloitettiin joukkueiden välisellä kohtaamisella, jossa JTS 2 (Jussi Palovaara, Mika Perälä) löi armotta puolikuntoisen JTS 3:n (Toni Kiljunen, Jaakko Rantala) lukemin 3-0.

Seniorisarjassa on totuttuun tapaan useita JTS-joukkueita: M50 2-divisioona, M55 2-div., M60 1-div., M65 SM, M70 2-div. ja N40 SM. Viisikymppisten joukkue (Kari Tanninen ja Kim Grenberg) avasi kauden sunnuntaina 3-0 voitolla Variston Tenniksestä. Viisvitosissa Timo Latikka ja Ismo Kirkkopelto puolestaan kokivat tappion samoin lukemin Hämeenlinnan vieraana.

Päiväkisat

Viikonloppuna pelattiin myös Killerillä Päiväkisa 4, jossa sarjana oli E-luokka ja pelisysteeminä FastFour.

Naisten sarjan kaksinpelin voittajaksi pelasi komeasti JTS:n Hulda Laitinen ensin 4-0,4-3 voitolla Heli Hämäläisestä (JTS) ja finaalin 4-3,4-2 voitolla Katariina Honkolasta (TaTS). Jatkosarjan eli ensimmäisen kierroksen hävinneiden otatuksessa JTS:läiset Eija Tolmunen ja Stina Koivula pelasivat tuloksen 4-1,4-1 Eijan eduksi.

Miesten sarjassa nähtiin täysi 16 pelaajan kaavio. JTS:n Matti Pulli vei turnauksen ilman erätappioita neljässä ottelussaan. Finaalissa kukistui Valtteri Nummi (TaTS) 4-1,4-1. Jatkosarjassa JTS:n Joonas Juutilainen otti kolme otteluvoittoa edeten päätyyn saakka, missä JTS:n Juha Korhonen kukistui 4-1,4-3.

Hulda ja Katariina
Matti ja Valtteri