Ohjeet aloitteleville kilpailijoille

Harjoiteltuasi JTS-valmennusryhmissä, tai kun muuten vain koet pelitaitosi riittävän kilpailemiseen, on aika lähteä mittaamaan omia taitojaan muita tenniksen harrastajia vastaan. Alla löydät ohjeet, mitä sinun tarvitsee tehdä voidaksesi kilpailla Suomen Tennisliiton (STL) virallisissa kilpailuissa:

Voidakseen kilpailla STL:n kilpailuissa, on pelaajan oltava liittoon kuuluvan seuran jäsen (esim. JTS). Linkki JTS:n jäseneksi liittymiseen  täällä

Jokaisen kilpailevan pelaajan tulee myös maksaa STL:n kilpailulisenssi. Kilpailulisenssin voit maksaa Tennisliiton TennisÄssä-kilpailujärjestelmän kautta, täällä.

Kun olet liittynyt seuraan ja maksanut kilpailulisenssin, olet valmis kilpailemaan Suomen Tennisliiton alaisissa kilpailuissa ja sarjatenniksessä. STL:n alaiset kilpailut löytyvät liiton kilpailujärjestelmä Ässästä. Etsi sopiva kilpailu itsellesi, ilmoittaudu määräaikaan mennessä, katso oma vastustajasi ja peliaikasi kilpailukaavioista, mene kentälle ja nauti pelaamisesta!

Älä epäröi ottaa JTS:n valmentajiin yhteyttä kilpailuihin liittyvissä asioissa - haluamme auttaa. JTS toivottaa kaikille uusille kilpapelaajille menestyksekästä ja kokemusrikasta pelaajauraa!

Hyviä vinkkejä kilpailemiseen löydät myös Tennisliiton sivuilta. Tennisliiton sivuilta löydät ohjeita mm. sopivan kilpailun valitsemiseen, kilpailuihin ilmoittautumiseen sekä kilpailupaikalla toimimiseen liittyen.