Tennisliiton 1.3. päivitetyt koronaohjeistukset

1.3.2021

Tennisliitto päivitti tänään 1.3. koronaohjeistuksiaan.

Keskeiset uudet päivitykset:

- Yleistä sarjatennistä voivat haluavat joukkueet pelata perusvaiheen alueilla 26.2.2021 alkaen terveysturvallisuus huomioiden (sairaanhoitopiirien mukaisesti, eli joukkueet eivät ylitä oman sairaanhoitopiirin rajoja). Kiihtymisvaiheen alueilla ei pelata 1.-28.3. ja leviämisvaiheen alueilla ei pelata toistaiseksi – sarjatennistoiminnan tilannetta tarkastellaan seuraavan kerran 19.3. Jyväskylä kuuluu tällä hetkellä (1.3.) kiihtymisvaiheeseen eli ottelut ovat tauolla ainakin 28.3. saakka

- Kansallinen kilpailutoiminta on peruttu 30.4. saakka. Poikkeus: alueellisia 8 pelaajan juniorikilpailuja voi hakea järjestettäväksi 15.3. alkaen perusvaiheen alueille. Kiihtymisvaiheen alueilla on toiminta kiellettyä ainakin 28.3. asti ja leviämisvaiheen alueilla ei toistaiseksi pelata. Lue lisää täältä. Alueellisten kilpailuiden jatkoa tarkastellaan seuraavan kerran 19.3.

Muistutus: Riskiryhmille ei suositella sarjaotteluiden pelaamista. Kaikkien ihmisten tulee kantaa vastuunsa epidemian hillitsemiseksi ja noudattaa annettuja ohjeita. Mikäli Tennisliitto havaitsee, että otteluita pelataan kielletyillä alueilla tai yli kiellettyjen aluerajojen, voidaan sarjan pelaaminen sulkea kokonaan. Tarkoituksellisesta ohjeiden rikkomisesta voidaan myös määrätä sarjajoukkueen seuralle 100€ sakko/rike.

Täältä löydät ohjeistukset kokonaisuudessaan.