JTS-pelipäivässä uusia kokemuksia

23.4.2022

Lauantaina pelattiin pitkän tauon jälkeen JTS-jäsenille suunnatut aikuistenniksen nelurit ja tenniskoululaisten turnaus. Mukana oli niin konkareita kuin ensimmäistä kertaa neluripelimuotoa kokeilevia, ja junnujen puolella otettiin ensimmäisiä kosketuksia tenniksessä kisaamiseen.

Pääasiassa aikuistenniksen valmennettavista koostunut pelaajisto jaettiin kahteen neljän tiimin lohkoon, joissa pelattiin puolen tunnin aikapelit no-ad systeemillä. Kun voitetut ja hävityt pelit laskettiin yhteen, parhaan "maalieron" onnistuivat ottamaan Sinin ja Juhan muodostama pari.

Junnujen puolella Hulda hieman toisia vanhempana ja kokeneempana sparrasi loistavasti 7–8-vuotiaita kumppaneitaan eli Inkaa, Patrikia ja Lydiaa, jotka jaksoivat hienosti keskittyä kolmeen kaksinpeliin ja loppuneluriin vajaan kahden tunnin aikana. Opittiin muun muassa ilmoittamaan tilanne aina syöttäessä, tuomitsemaan pisteet käyttämällä käsimerkkejä ja ääntä, sekä antamaan "läpyt" nelurikaverille aina pisteiden välissä.

JTS kiittää osallistujia ja toivottaa hyviä treenejä kevääseen! Seuraavan kerran pelipäivää vietetään lauantaina 14.5., johon ilmoittautuminen on avattu. Eikä kannata unohtaa Jyväskylän kansallisiakaan 20.–22.5. — hyvät näytöt on annettu!

JTS-pelipäivän aikuisosallistujat. Pasi ja Harri (pelaajat takakentällä) eivät malttaneet lähikuvaan.